#szeretemamunkam

Gyerekként sokat hajóztam a Balatonon. Sok balatoni hajót megismertem többek között az ikonikus Füred Motorost is, az egyik híres katamaránt amit szinte mindenki ismer aki a tó panorámáját pásztázza.

2023. tavaszán a Bahart Zrt. munkatársai azzal kerestek meg minket, hogy az utastér teteje beázik. A hagyományos bitumenes szigetelést eltávolították és a fémfelületet átcsiszolás után elláttuk Belzona 3921 GSC korrózió elleni alapozóval majd két réteg vízbázisú Belzona 3111 Flexible Membrane szigetelőrendszerrel melybe Belzona 9311 Reinforcement Sheet erősítőhálót helyeztünk. A lélegző (kipárologtató) és rugalmas szigetelő rendszer kiváló megoldást jelent a vibrációnak, hullámzás által keltett lökéseknek kitett szerkezetek tartós szigetelésére.

A bitumenes felület hamar forrósodott és amikor az eltávolítás után a felületet átcsiszoltuk akkor már annyira felhevült, hogy elolvadt a gumikesztyű és a védőruha. Az alapozó száradása után viszont radikálisan lecsökkent a felület hőmérséklete majd amikor a 3111 rendszer első rétegét felvittük akkor már langyos és tapintható lett.

A 3111 rendszert a brit építésügyi hivatal 30 éves élettartamra illetve az Energy Star szervezet  energiatakarékosnak minősítette. A szigeteléssel egy lépésben megoldottuk a beázást, a tető fémszerkezetének korrodálását és alatta a klímatizált helyiség túlzott energiafogyasztását.

1 költség = 3 probléma megoldása

Így tettünk a fenntarthatóságért, energiatakarékosságért és az utasok kényelméért is.

Nálatok is beázik a tető, áznak a drága gépek, berendezések? Vagy csak eleged van a gyapot/bádog szigetelés alatt (CUI) korrodáló csővezetékekből? Itt a 3111 Flexible Membrane. Keressetek bátran!

Köszi @Zoltán Riedl a közreműködést!

Kapusi Róbert

A fotók a Bahart Zrt. és a H+K Kft. tulajdonát képezik.

Füred MS (foto: Bahart Zrt.)
Füred MS (fotó: Bahart Zrt.)
eredeti állapot (előtte)
kivitelezés
javítás
1 évvel utána