#szeretemamunkam
Gyerekként sokat hajóztam a Balatonon. Sok balatoni hajót megismertem többek között az ikonikus Füred Motorost is, az egyik híres katamaránt amit szinte mindenki ismer aki a tó panorámáját pásztázza.
2023. tavaszán a Bahart Zrt. munkatársai azzal kerestek meg minket, hogy az utastér teteje beázik. A hagyományos bitumenes szigetelést eltávolították és a fémfelületet átcsiszolás után elláttuk Belzona 3921 GSC korrózió elleni alapozóval majd két réteg vízbázisú Belzona 3111 Flexible Membrane szigetelőrendszerrel melybe Belzona 9311 Reinforcement Sheet erősítőhálót helyeztünk. A lélegző (kipárologtató) és rugalmas szigetelő rendszer kiváló megoldást jelent a vibrációnak, hullámzás által keltett lökéseknek kitett szerkezetek tartós szigetelésére.
A bitumenes felület hamar forrósodott és amikor az eltávolítás után a felületet átcsiszoltuk akkor már annyira felhevült, hogy elolvadt a gumikesztyű és a védőruha. Az alapozó száradása után viszont radikálisan lecsökkent a felület hőmérséklete majd amikor a 3111 rendszer első rétegét felvittük akkor már langyos és tapintható lett.
A 3111 rendszert a brit építésügyi hivatal 30 éves élettartamra illetve az Energy Star szervezet energiatakarékosnak minősítette. A szigeteléssel egy lépésben megoldottuk a beázást, a tető fémszerkezetének korrodálását és alatta a klímatizált helyiség túlzott energiafogyasztását.
1 költség = 3 probléma megoldása
Így tettünk a fenntarthatóságért, energiatakarékosságért és az utasok kényelméért is.
Nálatok is beázik a tető, áznak a drága gépek, berendezések? Vagy csak eleged van a gyapot/bádog szigetelés alatt (CUI) korrodáló csővezetékekből? Itt a 3111 Flexible Membrane. Keressetek bátran!
Köszi @Zoltán Riedl a közreműködést!
Kapusi Róbert
A fotók a Bahart Zrt. és a H+K Kft. tulajdonát képezik.